12.8.12

Solskinnssøndag

I dag har det vært en herlig solskinnsdag. Nora, Henrik og jeg tok oss en gåtur hjemmefra og bort til skolen, for å sjekke hvor lang tid det tar. Nora skal jo begynne å gå nå når skolen begynner, og da er det greit å se hvor lang tid hun bruker. HUn skal ikke på sfo i år, og det skal bli spennende. Jeg jobber jo bare halvt, så blir ikke mange dagene i uka hun er alene, men litt blir det jo. Nora gleder seg. Har fått egen hus nøkkel i Hannah Montana style, og ikke minst sin første mobil. Samsung galaxy young, med lilla deksel såklart.


En fancy sak med touch skjerm og greier.

Håvard er i full sving med maling av verandarekka her. Og Henrik var tilskuer en liten periode.

Blir samme farge som huset, lysgrå. Blir spennende å se helheten når det er ferdig.

 I morgen er det ny uke, og min siste ferieuke. Vilde og Henrik skal i barnehagen, og Nora skal være hjemme et par dager til. Skolen begynner på onsdag, og da er snuppa tredjeklassing. Nå er hun ute og deler ut bursdagsinvitasjoner til jentene i klassen. 8 års dagen skal feires med pizza og godis på torsdag. Endelig. Skikkelig kjipt med bursdag midt i sommerferien. Nå skal minsten straks i seng. Han raper rundt på gulvet her etter et digert grøtmåltid. Klar for en lang natt uten oppvåkning, håper vi:)

En liten snikveiing på morgenen i dag viste 0,5 kg ned siden forrige fredag. Men siden veiedag er fredager, får jeg vente en ukes tid føre jeg noterer noe. Kanskje jeg klarer enda mer innen da. Målet for kommende uke er iallefall 2 zumbaøkter, tirsdag og torsdag. Og fortsette på ca 30 karber pr. dag.
I dag har jeg klart det iallefall. Ble to fiberrik med laks til frokost, blåbær til lunch og cheeseburger til middag. Bruker ei skive Fedons lavkarbobrød istede for hamburgerbrød til burgerne med masse deilig salat, tomat, sukkerfri ketchup og en liten dæsj Bjerke dressing. Namme. Til kvelden har jeg planer om en håndfull nøtter eller litt blåbær med vaniljekesam:) Det kan man unne seg når man har vært flink og gått en times tid tidligere på dagen:)

Go Kveld!


Ingen kommentarer: