11.8.12

Helg og deilig vær

I dag sto den snille mannen min opp med de to minste barna, og mor fikk sove et par timer til. Deilig å late seg litt på morgenkvisten. Nora har vært hos Tante Beathe i natt, og har ringt to ganger fra sin nye mobil alt for å sjekke når vi kommer og henter henne.

Jeg har fått i meg dagens frokost, som bestod av 2 kokte egg og 4 skiver kokt skinke rullet i ost. I tillegg en deilig kopp kaffe med en skvett kremfløte, min fettkilde nr. 1. Vanligvis spiser jeg 2 fiberrik med et eller annet slag pålegg, men er litt matlei for tiden, g da tyr jeg til lettere løsninger. Prøver dessuten å kutte ned på karbene enda mer nå, siden vekten har stangnert. Jeg kutter derfor nå ALT av sukker og unødvendige karber. D.v.s også det meste av sukkererstatninger som atkinsbarer og liknende. I sommer har det blitt veldig mye nøtter og bær også, det skal fra nå kun tilhøre lørdagskos. I moderate mengder. Ca 100 g nøtter tilsvarer mellom 6 oh 9 g karber. Planen min er å ligge på rundt 30 karber pr. dag. Og da blir nok de fleste karbene i middagen.

Bruker bloggen til http://fotballfrue.no/ som inspirasjon. Masse gode og enkle oppskrifter og tips. Har på ingen måte tenkt å bli like tynn som henne, men en mellomting hadde vært fint. :)

Tenker å ta med meg ungene en tur på Ælvefesten i Porsgrunn når minsten våkner fra luren sin. Hyggelig når det foregår litt i gatene i en ellers så stille og rolig spøkelsesby som Porsgrunn.

Senere blir det grillings på Las verandas, grillflesk med masse grønnsaker bakt i ovnen.

Ha en strålende lørdag alle sammen:)

Ingen kommentarer: