14.8.12

Disse bruker jeg til frokost

Jeg spiser gjerne et måltid med knekkebrød pr. dag, og da helst hjemmelagde lavkarboknekkebrød eller gule fiberrik.

Har alltid en pakke av disse liggende hjemme og på jobben. Greit å ty til når man er sulten og ikke har noe anet for hånden. Inneholder 2,7 karber pr. stk, så med ost eller kjøttpålegg så blir dette et greit alternativ lavkarbomessig.

Men som sagt, så liker jeg hjemmelaget best. Masse nøtter og korn. De jeg lager har ca 1,3 karber pr. stk, alt etter hvor store man lager dem såklart. Her er oppskriften:

LK knekkebrød:
200g solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
2,25 dl kruskakli
2 ss fiberhusk
0,5 ts salt
litt søtning som natreen, sukrin eller tagatesse
5 dl vann

Rør sammen og la hvile i 10 min. Smør utover bakepapirlagt langpanne. Oppskriften er nok til 2 plater. Rut opp med pizzahjul og stek på 160 grader i 1 time og 10 min.

Enjoy


Ingen kommentarer: