4.9.12

Pølsegryte med blomkålmos, LK såklart.

I går hadde jeg ei pakke med kjøttpølser liggende i kjøleskapet som gikk ut på datoen, så da måtte det bli pølsemiddag. Og den ble faktisk ganske god. Har ikke så mange mål, da jeg slomset endel, men her er caoppskriften.:

En pk kjøttpølser
en bunt vårløk/purre
Stekes sammen i stekepanne.
5 dl vann med grønnsaksbuljong i kokes opp, og tilsett pølseblandingen + et halvt glass tomatpure og et par skvetter kremfløte.
Krydre etter smak. Jeg brukte biffkrydder, salt, pepper og paprikapulver. Kok opp.

Blomkålstappa:
Kok 2-3 blomkålhoder helt møre føre du moser dem med stavmixer eller mosedings:)
Spe med kremfløte til det blir mosaktig. Du kan også ha oppi litt smeltet meierismør.
 Krydre med salt, og ha oppi litt gressløk:)

Serverte dette med loff til de andre, mens jeg ble god og mett av bare dette. Enkel og god middag.

Til og med Vilde spiste en liten porsjon og mente det var godt! Sensasjon!!

1 kommentar:

Else M@rie sa...

Såg godt ut!!
Så det må prøves!

Prøver å komme meg tilbake i lavkarbo modus, går veldig greit. Men jammen med tråkker man utfor noen ganger også..