24.6.10

En liten oppdatering fra France!

Vi har som sagt kommet fram til Argeles sur mer. Vært her nå i 5 dager. De første to dagene var preget av mye vind. Og ikke pusevind, men mer type storm i kastene. Vi så duer fly rett i teltveggene, småspurver som rullet bortover bakken og Vilde sleit med å gå til tider. Vi våget oss ned til stranden for å sjekke ståa der på dag 2, men måtte løpe derfra med sanden piskende i ansiktet. Ungene hylte, og mor bannet hele stranda opp i mente. Ble en dag ved bassenget, hvor iallefall jeg hutret i stormen, mens ungene badet seg blåfrosne i bassenget. På dag 3 løyet vinden såpass at man kunne få på bikini og sole seg, riktignok i le, men det gikk iallefall. De siste tre dagene nå har sommeren kommet her. Godt over 30 grader i skyggen, og deilig fønvind. Har blitt ganske svidd, til tross for faktor 30. Men det går seg til. Har tilbragt dagen i går og i dag på stranden. Nora storkoser seg, mens Vilde er mer skeptisk. Vannet bølger og bråker fælt, og sanden er ekkel og klissete. I dag satt hun nesten bare i vogna. Men det går seg vel til utover i uka. Vel det  var det for denne gang. Vi nyter som sagt late dager. Jeg har ikke tilgang til nett i campingvogna, som forresten er superfin. Jentene sover på samme rom, og vi har vårt eget rom. Bad med dusj og eget vannklosett. Deilig å slippe sånn fellesdusjopplegg som er på campingplasser ellers.
Som jeg begynte på: jeg har ikke nett i vgna, må sitte sammen med ørten andre i et moskitobefengt telt for å benytte det trådløse nettverket. Derfor kan jeg ikke love de store daglige oppdateringene. Har heller ikke kameraet her nå, så får ikke lagt inn bilder, men de kommer senere.
Håper dere hjemme har det bra, og vi snakkes sanrt igjen. Nå må jeg rømme føre myggen eter meg fullstendig opp:)

Ingen kommentarer: