13.10.07

Da måtte vi skille Bella og Fia.

Sent i går kveld hørte jeg noen dunk ute fra verandaen. Jeg løp ut, og der var det full slåsskamp mellom de to jentebabyene som har bodd i samme bur nå i 3 uker. Jeg fikk tatt ut den ene, og den var skikkelig amper. Holdt henne inntil meg og hun pustet og peset skikkelig. Små knurret mot buret. Så jeg gikk en liten runde med henne, og fikk roet henne ned. Prøvde så å slippe henne inn i buret igjen, og de fløy på hverandre igjen. Så da var det bare å innrede det siste buret, og få den ene inn der. Bella som er den største, og mest hissige måtte flytte ut. Og jaggu fant hun seg ikke til rette med en gang. Spiste høy og pellets, tisset i en krok og gikk og la seg inne sovekassen, meget tilfreds. Fia ble litt ensom, men roet seg fort alene. Så nå er de eneherskere i hvert sitt bur. Men guud som de slåss. Ingen av dem ble heldigvis skadet, og takk gud for at jeg ikke hadde lagt meg. Ikke godt å si hva som kunne skjedd da. Helt utrolig hvor fort dette kan skje altså. Nesten skremmende.
Guttene Baileys og Franklin lever herrens glade dager sammen. De ligger bare og koser. Men jeg skal skille dem etterhvert også. Håper bare de funker sammen en stund ennå.

Ingen kommentarer: